Перегляд відео з котами має терапевтичний ефект: вчені вивчили відео «котиків» в інтернеті і прийшли до висновку, що вони дійсно роблять благотворний вплив на зрітеля.Феномен перегляду в інтернеті відео з кошенятами є щось більше, чим просто розвага. Згідно з новим дослідженням медіашколи Університету Індіани в США, у глядача підвищується енергія і рівень позитивних емоцій, а також зменшуються негативні чувства.В своїй роботі професор Джессіка Голл Мирик опитала майже 7000 осіб про те, як перегляд відео з кішками вплинув на їх настроеніе.Результати масштабного дослідження були опубліковані в останньому випуску журналу Computers in Human Behavior. «Деякі люди можуть подумати, що перегляд відео котів в інтернеті не є досить серйозною темою для наукових досліджень, але справа в тому, що інтернет часто використовується саме для перегляду відео з домашніми вихованцями, – каже Мирик. – Якщо ми хочемо краще розуміти, який вплив може чинити на нас інтернет як індивідуально, так і на суспільство в цілому, ми не можемо більше ігнорувати відео і фото з кішками ».« Ми всі дивилися ці відео в інтернеті, проте дуже мало експериментальних робіт присвячено тому, чому ми дивимося їх або який ефект вони можуть надавати на нас, – додала провідний автор дослідження, у якій, правда, вдома живе мопс, а не кішка. – Як медіаісследователь і любитель подивитися на кішок в мережі, я була змушена зібрати деякі дані про це явище масової культури ».Інтернет-дані показують, що за 2014 рік було опубліковано більше двох мільйонів відео з кішками на YouTube. Кількість переглядів роликів з домашніми улюбленцями досягло 26 млрд.У відеороликів з кішками більше переглядів на одне відео, чим у будь-якій іншій категорії контенту на YouTube.Профессор хотіла з’ясувати, чи робить перегляд відео з кішками таке ж позитивний вплив, як анімотерапія. Під цим терміном (іноді вживається його аналог – зоотерапія) мається на увазі терапія пацієнтів за допомогою тварин, широко поширена в західних країнах. У пет-терапії можуть брати участь дельфіни, собаки, кішки, свині, коні, птахи та інші «наші брати менші». В Америці, наприклад, існує організація Therapy Dogs, в рамках якої господарі собак надають своїх вихованців для роботи в школах, лікарнях і будинках престарелих.Среді опитаних Джесікою Мирик 36% респондентів заявили про себе як про «кошатніков», близько 60% однаково симпатизували як кішкам, так і собакам.После перегляду відео з кішками учасники експерименту зізналися, що відчули приплив позитиву, в той час як
негативні емоції (тривога, роздратування, смуток, агресія, смуток) отступілі.Опрос показав, що респонденти найчастіше дивляться відео подібного змісту на роботі і під час учеби.Прі цьому задоволення, яке отримує від перегляду роликів, перевищує почуття провини за відкладені справи і порушення робочої етики. «Навіть якщо людина дивиться такі відео в офісі, відволікання від роботи буде короткочасним, зате воно принесе користь», – говорить провідний автор ісследованія.Учение також з’ясували, що найбільш привабливими ролики з котиками є для поступливих і сором’язливих людей. Багато респондентів повідомляли, що «котячі відео» трапляються їм випадково під час «подорожей» по інтернету. Втім, це не дивно: 45% кліпів про тварин на YouTube присвячені саме кошенятам.