Криза вибухнула в п’ятницю, 16 лютого, після того як комп’ютерна система компанії DHL (система розроблена Quick Service Logistics), що відповідає за управління замовленнями і доставками, дала збій. Неприємний сюрприз для Kentucky Fried Chicken (KFC) і погане перше враження – за кілька днів до цього контрагентом мережі стала німецька DHL. Перш доставкою продуктів займалася південноафриканська компанія Bidvest, яка також обслуговує конкурентів KFC – Friday’s і Pizza Express.
«Нещодавно ми почали роботу з новим партнером по доставці, але у них виникли невеликі труднощі росту: доставляти курятину в 900 ресторанів по всій Британії досить складно», – зізналися в KFC.
В результаті збою в роботі DHL курятина, що призначалася для ресторанів швидкого харчування, застрягла на складі логістичної компанії, а торгові точки на території королівства (всього в Великобританії і Ірландії їх близько 900) почали закриватися через брак м’яса. Частина ресторанів продовжила роботу, але змогла запропонувати клієнтам тільки обмежене меню. Уже після перших кризових вихідних закрилося близько половини торгових точок. Правда, в самому KFC вирішили, що склянка наполовину повна.
"Добрі новини! Більше половини наших ресторанів відкрилися. Наша команда працює в поті чола, щоб рівновагу було відновлено! »
До четверга компанії вдалося відкрити майже 70 відсотків своїх ресторанів, і ЗМІ повідомили, що криза сходить нанівець.
Тимчасове закриття ресторанів призвело до того, що співробітників KFC (всього їх близько 25 тисяч чоловік) примусово відправили на вихідні. В період простою, як запевняють компанії, працівники отримують зарплату. Однак приблизно 80 відсотків ресторанів KFC в Великобританії і Ірландії працюють по франшизі – це значить, що вони укладають зі своїми співробітниками власний трудовий договір. Тому що буде з зарплатами 19 тисяч чоловік – невідомо.
Скупий платить двічі
Причиною ситуації, в якій опинилася мережу KFC, стало бажання заощадити на логістиці і рішення DHL обслуговувати всі ресторани з одного складу (попередня логістична компанія використовувала для зниження ризиків кілька центрів розподілу).
У профспілці працівників торгівлі повідомили, що ще за кілька місяців до «курячого кризи» висловлювали озабоченностьв зв’язку з рішенням KFC відмовитися від послуг колишньої логістичної компанії на користь більш дешевого контрагента. Фахівці попереджали, що бажання заощадити може погано скінчитися і привести до того, що якість послуг компанії впаде.
У союзі нагадали про ситуацію, в якій опинився кілька років тому Burger King: компанія теж вирішила заощадити і змінила Bidvest на DHL. В результаті через півроку вона відмовилася від послуг німецького контрагента і втекла до південноафриканського оператору.
Джерела стверджують, що менеджмент KFC ще за три тижні до подій знав про те, що проблеми з доставкою продукту обов’язково виникнуть: після тестування системи деякі заяви DHL були «дуже дивними і турбують». В організації вважають, що KFC, як і Burger King, повернеться до Bidvest.
Сміх крізь сльози
«Курячий криза» в Великобританії викликав бурю емоцій у фанатів KFC. Деякі британці впали в розпач і атакували запитаннями. поліцію. Правоохоронним органам довелося нагадати, що смажена курка не входить в сферу їх компетенції.
«Будь ласка, не звертайтеся в поліцію через #KFCCrisis: якщо ваш улюблений ресторан не подає їжу, яку ви хочете, – це не в компетенції лондонської поліції».
Щоб знизити градус напруги, KFC запустила сервіс, який допомагає знайти найближчий працює ресторан. Поліція вказала на це засмученим покупцям.
«Ті, хто звернувся в поліцію з приводу відсутності в KFC курки, будь ласка, ЗУПИНІТЬСЯ. На сайті компанії повідомляється, що ресторан у Прествіч працює », – заявили в поліції Манчестера.
Деякі фанати фастфуду відреагували на кризу сміхом – не могли повірити, що ресторани мережі закрилися через брак базового продукту.
«Апокаліпсис почався. Минулого тижня був землетрус, на цій у KFC немає курки … Що далі? »
Інші любителі KFC нарікали, що змушені шукати альтернативу.
«Катастрофа. Привіз онуків на обід в KFC, а ресторан виявився закритий через брак курки. Довелося везти в McDonald’s, але це не те ж саме. Плачу в туалеті. Діти не повинні бачити мою слабкість! »
Справжнім хітом стала британка, яка з жахом повідомила, що через закриття ресторанів була змушена поїхати за їжею в Burger King. Це привернуло увагу обох мереж фастфуду, і вони затіяли суперечку в Twitter.
У Burger King жінці запропонували приготувати її улюблене страва і пообіцяли забезпечити річним запасом King Boxes.
У KFC порахували, що конкурент пустив в хід важку артилерію. А коли Burger King пожартував щодо дефіциту в KFC ще і картоплі-фрі, нагадали, що жінка на відео відчайдушно не хоче саме в Burger King.
Представники компанії KFC не повідомляє, коли всі торгові точки знову почнуть роботу, і не відповідають на питання про фінансові втрати від «курячого кризи». Однак, за підрахунками журналістів, компанія може втрачати до одного мільйона фунтів стерлінгів в день.